تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
چه عواملی باعث اختلال شخصیت پارانوئید می شوند؟
ADv ADv

درباره ما:

توجه : وبلاگنويس گرامي لطفا در داخل كد هاي قالب خود اين متن را پيدا كنيد و متن دلخواه خود را جايگزين كنيد...
براي جستجو سريعتر ميتوانيد از كليد هاي ctrl+F استفاده كنيد...

بايگاني

آمار

    تعداد آنلاین : 0
    بازدید امروز : 5
    بازدید دیروز : 1
    هفته گذشته : 6
    ماه گذشته : 6
    سال گذشته : 360
    بازدید کل : 862
    کل مطالب : 96
    نظرات : 0

چه عواملی باعث اختلال شخصیت پارانوئید می شوند؟

نوشته : حسین | در : جمعه 16 مهر 1400 |

 



اختلال شخصیت پارانوئید (PPD) یکی از گروهی از شرایط است که اختلالات شخصیت "خوشه A" نامیده می شود و شامل طرز تفکر عجیب و غریب یا غیر عادی است. افراد مبتلا به PPD نیز از پارانویا ، بی اعتمادی و سوء ظن بی وقفه به دیگران رنج می برند ، حتی زمانی که دلیلی برای مشکوک بودن وجود ندارد.

این اختلال معمولاً در اوایل بزرگسالی شروع می شود و به نظر می رسد در مردان بیشتر از زنان شایع است.

جهت مطالعه کامل  در رابطه با اختلال شخصیت پارانوئید با گپچه همراه باشید.


علائم اختلال شخصیت پارانوئید چیست؟


افراد مبتلا به PPD همیشه مراقب هستند و معتقدند که دیگران دائماً سعی در تحقیر ، آسیب رساندن یا تهدید آنها دارند. این باورهای عمدتا بی اساس و عادات سرزنش و بی اعتمادی آنها ممکن است در توانایی آنها در ایجاد روابط نزدیک اختلال ایجاد کند. افراد مبتلا به این اختلال:


به تعهد ، وفاداری یا امانت داری دیگران شک کنید ، اعتقاد دارید دیگران از آنها استفاده می کنند یا آنها را فریب می دهند

تمایلی به اعتماد به دیگران یا افشای اطلاعات شخصی ندارند به دلیل ترس از استفاده از اطلاعات علیه آنها

بخشنده نیستند و کینه دارند بیش از حد حساس هستند و انتقادات را بد می گیرند.

حملات متوجه شخصیت آنها که برای دیگران آشکار نیست ؛ آنها عموماً با عصبانیت واکنش نشان می دهند و سریع تلافی می کنند.

بدون هیچ شبهه ای سوء ظن مکرر نسبت به خیانت همسر یا دوستداران آنها وجود دارد ،به طور کلی در روابط خود با دیگران سرد و دور هستند و ممکن است کنترل کننده و حسود شوند. برای ارتباط با مشاور خیانت همسر گپچه کلیک کنید.


چه عواملی باعث اختلال شخصیت پارانوئید می شوند؟


علت دقیق PPD مشخص نیست ، اما احتمالاً شامل ترکیبی از عوامل بیولوژیکی و روانی است. این واقعیت که PPD در افرادی که بستگان نزدیک مبتلا به اسکیزوفرنی دارند شایع تر است ، نشان دهنده ارتباط ژنتیکی بین این دو اختلال است. تجربیات اولیه کودکی ، از جمله آسیب جسمی یا عاطفی نیز مشکوک است که در ایجاد PPD نقش دارد.


چگونه اختلال شخصیت پارانوئید تشخیص داده می شود؟


در صورت وجود علائم جسمی ، پزشک ارزیابی را با انجام یک شرح حال کامل پزشکی و روانپزشکی و در صورت نشان دادن یک معاینه فیزیکی آغاز می کند. اگرچه هیچ آزمایش آزمایشگاهی برای تشخیص خاص اختلالات شخصیتی وجود ندارد ، پزشک ممکن است از تست های مختلف تشخیصی برای رد بیماری جسمی به عنوان علت علائم استفاده کند.


اگر پزشک هیچ دلیل فیزیکی برای علائم نداشته باشد ، ممکن است فرد را به روانپزشک یا روانشناس ، متخصصان مراقبت های بهداشتی که برای تشخیص و درمان بیماری های روانی آموزش دیده اند ارجاع دهد. روانپزشکان و روانشناسان از ابزارهای مصاحبه و ارزیابی ویژه ای برای ارزیابی فرد برای اختلال شخصیت استفاده می کنند.



چگونه اختلال شخصیت پارانوئید درمان می شود؟


افراد مبتلا به PPD اغلب به تنهایی به دنبال درمان نیستند زیرا خود را مشکلی نمی دانند. هنگامی که به دنبال درمان است ، روان درمانی (نوعی مشاوره) درمان انتخابی برای PPD است. درمان به احتمال زیاد بر افزایش مهارت های مقابله ای عمومی و همچنین بهبود تعامل اجتماعی ، ارتباطات و عزت نفس متمرکز خواهد بود.


از آنجا که اعتماد یکی از عوامل مهم روان درمانی است ، درمان مشکل است زیرا افراد مبتلا به PPD نسبت به دیگران بی اعتمادی دارند. در نتیجه ، بسیاری از افراد مبتلا به PPD از برنامه درمانی خود پیروی نمی کنند.


داروها به طور کلی تمرکز اصلی درمان PPD نیست. با این حال ، ممکن است داروهایی مانند داروهای ضد اضطراب ، داروهای ضد افسردگی یا ضد روان پریشی در صورت شدید بودن علائم فرد تجویز شوند یا از مشکلات روانی مرتبط با آن مانند اضطراب یا افسردگی رنج ببرند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با اختلال شخصیتی مرزی میتوانید مقاله را مطالعه کنید.




برچسب ها : ,

مطالب پيشين