تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
درب اتاق سرور
ADv ADv

درباره ما:

توجه : وبلاگنويس گرامي لطفا در داخل كد هاي قالب خود اين متن را پيدا كنيد و متن دلخواه خود را جايگزين كنيد...
براي جستجو سريعتر ميتوانيد از كليد هاي ctrl+F استفاده كنيد...

بايگاني

آمار

    تعداد آنلاین : 0
    بازدید امروز : 3
    بازدید دیروز : 5
    هفته گذشته : 15
    ماه گذشته : 15
    سال گذشته : 369
    بازدید کل : 871
    کل مطالب : 96
    نظرات : 0

درب اتاق سرور

نوشته : حسین | در : دوشنبه 1 شهريور 1400 |


آیا می دانستید درب اتاق سرور با درب های معمولی متفاوت است توجه داشته باشید که به دلیل ورود و خروج افراد و تجهیزات  به داخل اتاق سرور درب های این اتاق دارای ویژگی های خاصی است که ما قصد داریم در این محتوا این ویژگی‌ها را به شما معرفی کرده و هرکدام را مورد بررسی قرار دهیم به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نظر خود را بدست بیاورید.

ضد حریق بودن درب اتاق سرور

اولین مبحثی که باید به آن اشاره کنیم ضد حریق بودن درب اتاق سرور می باشد، لازم به ذکر است بدانید که درب اتاق سرور قابلیت این را دارد که تا ۸۵۰ درجه سانتی گراد حرارت ناشی از آتش سوزی را تحمل کند و به گونه ای طراحی شده است که تا ۲ ساعت نگذارد حرارت و آتش وارد اتاق شود.

این درب ها از استاندارد b.s برخوردار هستند، شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا درب مخصوص اتاق سرور می تواند این مقدار حرارت را تحمل کند؟ در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که روکش درب اتاق سرور از متریال های فلزی مانند استیل، کربن، فولاد و غیره ساخته می شود و در مابین روکش، پانل های پشم سنگ قرار داده میشود که باعث می‌شود به همین دلیل این نوع از درب در مقابل حرارت و آتش مقاوم است.

C:UsersmemaristAppDataLocalMicrosoftWindowsINetCacheContent.Wordدرب-اتاق-سرور-02.jpg

تفاوت درب اتاق سرور در نوع بازشو

یکی دیگر از تفاوت های بسیار بارز درب اتاق سرور با مابقی درب ها، در نوع بازشو درب می باشد. لازم به ذکر است بدانید درب مخصوص اتاق سرور به سمت خارج باز می شود، شاید برای شما سوال پیش می آید که دلیل باز شدن درب اتاق سرور به سمت بیرون چیست؟ 

در پاسخ به این سوال بهتر است بگوییم که اگر در اتاق سرور آتش سوزی شود گاز و فشار گاز ناشی از آتش‌سوزی به دنبال روزنه ای برای خروج می گردد به همین دلیل اگر بازشو درب به سمت بیرون باشد در هنگام باز شدن درب راحت‌تر می‌توان درب را باز کرد در غیر این صورت اگر بازشوی درب سمت داخل باشد فشار گاز مانع از باز شدن درب می گردد.

درب اتاق سرور باید ضد سرقت باشد

سومین مسئله که قصد داریم به آن بپردازیم ضد سرقت بودن درب اتاق سرور است، توجه داشته باشید که مبحث ضد سرقت بودن درب اتاق سرور دو مقوله کاملا مجزا می باشد، در وهله اول در ساخت این نوع درب از متریال استفاده می کنند که در برابر ضربه و خرابکاری مقاوم باشد و در وهله دوم  برای جلوگیری از باز شدن درب از یراق آلات و قفل های با کیفیت استفاده می شود.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که در بعضی از مواقع افراد قصد دارند درب را از جا در بیاورند اما برای این مسئله هم پیشبینی هایی صورت گرفته است، در واقع پشت درب پین هایی قرار داده می‌شود تا در صورت تخریب لولا درب به هیچ وجه از جای درنیاید.

نتیجه گیری

در نهایت بهتر است بدانید که برای راه اندازی اتاق سرور حتما باید از درب های مخصوص این فضا استفاده کنید، زیرا حادثه خبر نمی کند و به محض بروز هرگونه مشکل مطمئنا تجهیزات شما با خطر جدی مواجه خواهند شد.

درب اتاق سرور


برچسب ها : ,

مطالب پيشين